Образование в лицах

Быць прыкладам для вучняў

20.02.2019
У школе ёй пашанцавала з педагогамі. Да сённяшняга часу яна згадвае многіх з іх з вялікай любоўю, павагай і цеплынёй. Кожны настаўнік быў для яе прыкладам. Такім жа прыкладам імкнецца стаць і яна для сваіх вучняў.
З Высокаўскай сярэдняй школай Камянецкага раёна ў настаўніцы пачатковых класаў Таццяны Васільеўны Ляшчук звязана ўсё жыццё. У гэтай установе адукацыі яна вучылася, а цяпер працуе ў ёй.
- Пасля заканчэння школы планавала стаць эканамістам, але намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце Валянціна Міхайлаўна Уласюк, даведаўшыся пра гэта, адгаварыла: “Табе трэба працаваць з людзьмі, а не з лічбамі”, - расказвае Т.В.Ляшчук.
Подробнее..

Са здаровым авантурызмам

20.02.2019
Алена Рыгораўна Шумак лічыць, што настаўніцкую прафесію выбіраюць па ўзоры любімага педагога. Такім педагогам для сённяшняй гераіні нашай рубрыкі стала настаўніца рускай мовы і літаратуры Ніна Іванаўна Гардзяйчук, якая з’яўлялася прыкладам балансу строгасці, бязмежнай любові да дзяцей і прафесіяналізму. Умелае спалучэнне гэтых якасцей давала выдатныя вынікі і ў навучанні, і ў выхаванні.
- Педагогаў у сям’і не было, - гаворыць Алена Рыгораўна. – З шасцігадовага ўзросту любіла гуляць у настаўніцу, таму прафесію выбрала ўсвядомлена
Подробнее..

Калі навука – сэнс жыцця

20.02.2019
Іна Анатольеўна Швед марыла стаць педагогам з дзяцінства. Перад вачыма быў прыклад бацькоў – настаўніка хіміі і выкладчыка педагогікі. Спачатку дзяўчына хацела пайсці па іх слядах, але прыклад школьнай настаўніцы беларускай мовы і літаратуры аказаўся мацнейшым.
- Марыя Фёдараўна Кульбеда не толькі ўмела зацікавіць сваім прадметам, але і давала трывалыя веды, дзякуючы якім удалося лёгка паступіць на філалагічны факультэт тагачаснага Брэсцкага дзяржаўнага педагагічнага інстытута імя А.С.Пушкіна, - гаворыць Іна Анатольеўна.
Подробнее..

Ганарыцца тым, што робіш

20.02.2019
У Брэсцкім дзяржаўным тэхнічным універсітэце шмат маладых выкладчыкаў, якія прыйшлі ў навуку дзякуючы бацькоўскаму прыкладу і ўласнай зацікаўленасці. Сярод іх – 33-гадовы дацэнт кафедры будаўнічых канструкцый будаўнічага факультэта кандыдат тэхнічных навук Андрэй Віктаравіч Тур.
- Дакладнымі навукамі цікаўлюся са школьных гадоў, - прызнаецца А.В.Тур. – Асабліва падабаецца матэматыка. З 5 класа ўдзельнічаў у алімпіядным руху і навукова-практычных канферэнцыях, актыўна займаўся даследчай дзейнасцю. Мае інтарэсы заўсёды заахвочвалі бацькі: маці – настаўніца матэматыкі, тата – доктар тэхнічных навук.
Подробнее..

Дапамагаць людзям

20.02.2019
Амаль 20 гадоў ён займаецца навукай, якая стала для яго не толькі любімай справай, але і сэнсам жыцця. У навуцы ён знайшоў сябе, а навука ў яго асобе – натхнёнага прафесіянала і нястомнага шукальніка новага.
- Сучасны навуковец павінен быць захопленым, эрудзіраваным, мэтанакіраваным і валявым чалавекам, які адчувае радасць і атрымлівае задавальненне ад сваёй захопленасці. Для дасягнення прафесійнага поспеху неабходна пастаянна вучыцца і працаваць, найперш над сабой, - лічыць дацэнт кафедры псіхалогіі псіхолага-педагагічнага факультэта Брэсцкага дзяржаўнага ўніверсітэта імя А.С.Пушкіна кандыдат псіхалагічных навук Аляксей Віктаравіч Севярын.
Подробнее..

З эфектыўнай кіраўніцкай стратэгіяй

20.02.2019
Віктар Сцяпанавіч Нічыпарук прыйшоў у сістэму прафесійнай адукацыі 38 гадоў назад па… газетнай аб’яве і вельмі ўдзячны лёсу, што звярнуў на яе ўвагу, калі вярнуўся з арміі, бо змог рэалізаваць сябе ў жыцці як педагог і кіраўнік.
Выпускнік Беларускага інстытута механізацыі сельскай гаспадаркі прайшоў шлях ад майстра вытворчага навучання і намесніка дырэктара па вучэбна-вытворчай рабоце да дырэктара Кобрынскага дзяржаўнага прафесійнага ліцэя сферы абслугоўвання. За 11 гадоў кіраўніцкай дзейнасці Віктар Сцяпанавіч разам з калектывам зрабіў яго сучаснай установай адукацыі, якая рыхтуе запатрабаваныя кадры не толькі для рэгіянальнага рынку працы. Дэвіз дырэктара: “Кіраваць – значыць весці іншых да поспеху”. У аснове эфектыўнай дзейнасці ліцэя – правільныя кіраўніцкія стратэгіі, апрабаваныя часам.
Подробнее..

На адной хвалі з вучнямі

20.02.2019
Канстанцін Уладзіміравіч Кавалевіч ніколі не марыў стаць настаўнікам. Педагагічную прафесію ён выбраў з рацыянальнай пазіцыі: хацелася мець гарантаванае працаўладкаванне. Пра покліч душы і прыклад школьных настаўнікаў гаворкі не было. Здаровы разлік. Таму нядзіўна, чаму, стаўшы настаўнікам, малады чалавек спачатку не ўспрымаў сябе сур’ёзна. Усведамленне прафесіі прыйшло толькі праз некалькі гадоў. Сёння Канстанцін Уладзіміравіч выразна адчувае, што школа – яго месца, якое ён пакідаць не збіраецца. За 8 гадоў педагагічнай работы малады настаўнік дасягнуў шмат і плануе дасягнуць яшчэ больш.
К.У.Кавалевіч з дзяцінства захапляўся дакладнымі навукамі, таму пасля школы паступіў на фізіка-матэматычны факультэт БрДУ імя А.С.Пушкіна. З 2010 года працуе настаўнікам фізікі і інфарматыкі ў сярэдняй школе № 3 Бярозы. Вялікую дапамогу ў прафесійным станаўленні маладому педагогу аказалі намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце Святлана Сяргееўна Нікалаева, тагачасны настаўнік інфарматыкі (сённяшні дырэктар сярэдняй школы вёскі Здзітава) Ігар Рыгоравіч Піліпчук і дырэктар школы Алена Міхайлаўна Саковіч, якія адразу ўбачылі ў маладым спецыялісце добры патэнцыял і заўсёды падштурхоўвалі да актыўнага ўдзелу ў грамадскім жыцці і розных конкурсах.
Подробнее..