Педагогический опыт

Дзіцячая бяспека ў малюнках

31.03.2020
Штодзённае жыццё тоіць шмат небяспек, асабліва для дзяцей, якія пакуль не ведаюць правіл бяспечных паводзін. Сацыялізацыя малышоў пачынаецца ў дашкольным узросце, калі закладваюцца веды пра навакольны свет, выпрацоўваюцца навыкі зносін і здаровага ладу жыцця, набываюцца карысныя ўменні. Праблема бяспечных паводзін асабліва актуальная для дзяцей з парушэннямі развіцця, у тым ліку з маўленчымі парушэннямі. Як правіла, у такіх дзяцей уяўленні пра навакольны свет, прадметы і з’явы даволі павярхоўныя, фрагментарныя і часам скажоныя.
Подробнее..

Забытая бітва

25.03.2020
Кожны, хто праязджае праз Пелішча, абавязкова звяртае ўвагу на незвычайны помнік у цэнтры вёскі – танк Т-34, устаноўлены на пастаменце над брацкай магілай савецкіх воінаў-танкістаў, якія загінулі пры вызваленні населенага пункта ў ліпені 1944 года. Выхаванцы школьнага краязнаўчага гуртка не адзін год дэталёва вывучалі падзеі гэтага танкавага бою, сабралі шмат цікавых матэрыялаў. Абапіраючыся на розныя інфармацыйныя крыніцы, нам удалося ўстанавіць прозвішчы загінуўшых воінаў, іх колькасць і месца пахавання, наладзіць сувязі з роднымі некаторых з іх.
Подробнее..

Адаптуем першакласнікаў

25.03.2020
В.А.Сухамлінскі пісаў, што школьнае навучанне ніколі не пачынаецца з пустога месца, а заўсёды абапіраецца на пэўную стадыю развіцця, пройдзеную дзіцем раней. Пераемнасць дашкольнай і пачатковай адукацыі – адна са складаных праблем, вырашэннем якой займаюцца навукоўцы, спецыялісты органаў кіравання адукацыяй, педагогі і бацькі.
Пераход у школу – пераломны момант у жыцці кожнага дзіцяці. З гэтага часу ўчарашнія дашкольнікі асвойваюць новыя формы дзейнасці, выпрацоўваюць іншы стыль узаемаадносін з равеснікамі і дарослымі, перабудоўваюцца фізіялагічна.
Подробнее..

Маларыцкі “Каламбур”

25.03.2020
Калі спытаць, што такое каламбур, многія адкажуць прыкладна так: “Гэта жарт, заснаваны на камічным выкарыстанні блізкіх па гучанні, але розных па значэнні слоў, гульня слоў”. Але на Маларытчыне ўдакладняць: “Каламбур” – гэта ўзорны тэатральны калектыў, які дзейнічае пры Маларыцкім раённым цэнтры дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі з 2000 года”. Яго заснавальнікам і нязменным кіраўніком з’яўляецца педагог дадатковай адукацыі Валянціна Уладзіміраўна Самуйлік, якая ўкладвае ў работу шмат сіл, творчай энергіі і энтузіязму. Пад кіраўніцтвам неўтаймоўнага педагога калектыў ужо 7 разоў пацвярджаў званне “ўзорнага”.
Подробнее..

Разам з царквой

25.03.2020
Школа адыгрывае важную ролю ў духоўна-маральным выхаванні моладзі, фарміраванні яе гуманістычных каштоўнасцей, развіцці творчага патэнцыялу, адказнасці за лёс Радзімы. Але займацца гэтым у рамках абмежаванага часу вучэбнай праграмы складана. Многія ўстановы знаходзяць выйсце ў развіцці дадатковага адукацыйнага асяроддзя, напрыклад, у рамках Праграмы супрацоўніцтва паміж Міністэрствам адукацыі Беларусі і Беларускай Праваслаўнай Царквой.
Подробнее..

Займальныя заданні і развіццёвыя гульні

20.03.2020
“Як павысіць эфектыўнасць урока рускай мовы?”, “Як абудзіць у вучняў цікавасць да няспыннага атрымання ведаў”, “Як выхаваць актыўную, творчую і здаровую, у тым ліку маральна, асобу, здольную прымаць самастойныя рашэнні і несці за іх адказнасць?” – гэтыя і многія іншыя пытанні хвалююць настаўніцу пачатковых класаў Ірыну Генадзьеўну Бурштын з брэсцкай сярэдняй школы № 20 імя Героя Савецкага Саюза Д.М.Карбышава.
Подробнее..

З дыферэнцыраваным падыходам

20.03.2020
На працягу ўсёй педагагічнай дзейнасці знаходжуся ў пастаянным пошуку адказаў на пытанні “Як зрабіць навучанне даступным і цікавым?”, “Як даць кожнаму дзіцяці якасныя веды, каб яно адчувала сябе ўпэўненым і паспяховым у далейшым навучанні?” і інш. Дыферэнцыраваны падыход дазваляе арганізаваць вучэбны працэс з улікам індывідуальных асаблівасцей школьнікаў, забяспечыць трывалае засваенне матэрыялу дзецьмі з розным узроўнем падрыхтоўкі.
Подробнее..