Педагогический опыт

На роўных

02.12.2019
Колькасць дзяцей з абмежаванымі магчымасцямі здароўя павялічваецца ва ўсім свеце. Грамадства стварае ім неабходныя ўмовы для атрымання адукацыі. Так, інтэграванае навучанне і выхаванне дазваляе дзецям з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця адчуць уласную вартасць і роўнасць з іншымі, пазнаць і зразумець асабісты патэнцыял, павысіць самастойнасць і сацыяльную мабільнасць, выпрацаваць адэкватную самаацэнку і прыняць адпаведны ўзровень рэальных магчымасцей. У сваю чаргу здаровыя равеснікі падчас сумеснай дзейнасці з дзецьмі з АПФР вучацца цярпімасці, спачуванню і дабрыні, пачынаюць больш адказна ставіцца да ўласнага здароўя і здароўя родных.
Подробнее..

Павышаем матывацыю з дапамогай драматызацыі

04.11.2019
Павышэнне матывацыі школьнікаў да вывучэння нямецкай мовы, фарміраванне ў іх ключавых моўных кампетэнцый, далучэнне да актыўнай пазнавальнай і творчай дзейнасці – важныя напрамкі работы настаўніка замежнай мовы. Развіваючы камунікатыўныя ўменні і навыкі ў вучняў, педагогі рыхтуюць іх да пэўных сацыяльных ролей і паводзінскіх мадэлей у дарослым жыцці. Адным з эфектыўных прыёмаў павышэння матывацыі дзяцей да прадмета і іх паспяховай сацыялізацыі з’яўляецца драматызацыя, да якой часта звяртаюся на ўроках і ў пазакласнай рабоце.
Подробнее..

Зямля бацькоў – мая зямля

04.11.2019
Распрацоўка ўрока літаратурнага чытання ў 3 класе з выкарыстаннем мясцовага матэрыялу
Подробнее..

Фарміруем камунікатыўныя навыкі ў слабачуючых дзяцей

04.11.2019
Фарміраванне і развіццё камунікатыўных навыкаў – асноўная задача навучання дзяцей з парушэннем слыху, без вырашэння якой немагчымы іх паспяховая сацыялізацыя і інтэграцыя ў свет здаровых людзей. Паколькі дзеці з парушэннем слыху пазбаўлены натуральнага маўленчага асяроддзя, уласцівага равеснікам, педагогі павінны ствараць яго з дапамогай розных метадычных прыёмаў.
- Камунікатыўная кампетэнцыя прадугледжвае ўменне карыстацца ўсімі відамі маўленчай дзейнасці: чытаннем, аўдзіраваннем, гаварэннем (маналог, дыялог), пісьмом, - расказвае настаўніца пачатковых класаў Л.С.Юрэня з сярэдняй школы №15 Баранавіч.
Подробнее..

Выхоўваць сацыяльна паспяховых вучняў

04.11.2019
Сярэдняя школа № 14 імя Я.М.Фаміна – адна з самых буйных устаноў адукацыі Брэста. У ёй атрымліваюць веды больш за 1,5 тысячы дзяцей. У мікрараёне школы няма спартыўных аб’ектаў, мала культурна-адпачынкавых устаноў, але шмат дамоў, якія маюць статус сацыяльнага жылля і прызначаны для мнагадзетных сем’яў. Так, у 297 мнагадзетных сем’ях выхоўваюцца 422 дзіцяці. Асаблівасці соцыуму мікрараёна ўплываюць на арганізацыю адукацыйнага працэсу ў школе.
Подробнее..

Каштоўнасць праектнага метаду

28.10.2019
Задача настаўніка беларускай мовы і літаратуры заключаецца не толькі ў тым, каб даваць дзецям неабходныя веды, але і прывіваць ім цікавасць і любоў да роднай мовы і нацыянальнай культуры, выхоўваць актыўных, адказных і творчых грамадзян-патрыётаў. Вырашыць гэтую задачу можна праз выкарыстанне асобасна арыентаваных тэхналогій.
Подробнее..

Да рухальнай актыўнасці – праз музыку

21.10.2019
Важную ролю ў захаванні фізічнага і псіхічнага здароўя дашкольнікаў адыгрываюць актывізацыя іх творчага патэнцыялу, стварэнне на занятках атмасферы радасці, задавальненне індывідуальных інтарэсаў і патрэб дзяцей. Адной з неабходных умоў жыцця, якая падтрымлівае належны функцыянальны стан чалавечага арганізма, з’яўляецца рухальная актыўнасць.
Рух і музыка станоўча ўздзейнічаюць на здароўе дзяцей. Музычна-рытмічныя рухі расслабляюць, знімаюць эмацыянальную нагрузку і стомленасць, пазітыўна ўплываюць на фізіялагічныя працэсы.
Подробнее..