Педагогический опыт

На карысць кожнага асаблівага вучня

11.12.2018
Колькасць дзяцей з АПФР няўхільна павялічваецца. Аптымізуецца сетка ўстаноў спецыяльнай адукацыі. Функцыі спецшкол і школ-інтэрнатаў пераходзяць ЦКРНіР. Але большасць асаблівых дзяцей атрымліваюць адукацыю ў школах шляхам арганізацыі інтэграванага навучання і выхавання.
Подробнее..

Чароўны свет тэатра

11.12.2018
Тэатр – гэта самы яркі, маляўнічы і даступны для ўспрымання від мастацтва, які прыносіць радасць, развівае ўяўленне і фантазію, садзейнічае творчаму развіццю і фарміруе асабістую культуру. У сучаснай школе надзвычай востра адчуваецца праблема фарміравання і развіцця чытацкіх уменняў і навыкаў у дзяцей. Інтарэс да кнігі ў іх няўхільна зніжаецца. Павысіць культуру чытання мастацкіх твораў можа тэатральная дзейнасць, якая дазваляе глыбей пазнаць розныя грані духоўнага жыцця эпохі, асэнсаваць літаратурны твор як частку культуры.
Подробнее..

У інтарэсах кожнага дзіцяці

11.12.2018
Імклівае развіццё грамадства абумоўлівае неабходнасць фарміравання асобы з высокай духоўнай культурай, новым тыпам мыслення і творчым патэнцыялам. Асаблівае месца ў гэтым належыць сістэме адукацыі, закліканай забяспечыць аптымальныя педагагічныя ўмовы для развіцця і выхавання моладзі. Аднак дасюль у адукацыйнай галіне не вырашаны некаторыя спрэчныя пытанні. Так, у асяроддзі вучоных і практыкаў вядуцца дыскусіі пра цяжкасці, з якімі сутыкаюцца дашкольнікі, калі трапляюць з гульнявой прасторы дзіцячага садка ў асяроддзе вучэбнай дзейнасці школы. Што адчуваюць былыя выхаванцы садкоў, апынуўшыся за школьнай партай? Якім павінен быць дзейсны механізм узаемадзеяння дашкольнай установы і пачатковай школы, дзіцяці і настаўніка, сям’і і соцыуму?
Подробнее..

Вучыцца не толькі па падручніках

11.12.2018
Ці дастаткова школьных гадзін, каб пазнаёміцца з усім багаццем рускай і беларускай мовы і літаратуры? Канечне, каб дасягнуць гэтай мэты, не хопіць нават і жыцця! Але наблізіцца да яе можна, калі пашырыць межы школьнай праграмы. Так і зрабілі ў сярэдняй школе № 7 Баранавіч, далучыўшыся да інавацыйнага праекта “Укараненне мадэлі фарміравання моўнай асобы ва ўмовах дзяржаўнага двухмоўя”. Акрамя больш блізкага і ўсвядомленага, чым прапанавана праграмай, вывучэння асаблівасцей блізкароднасных моў, якое накіравана на папярэджанне міжмоўных памылак, праект прадугледжвае яшчэ і папулярызацыю беларускай і рускай культуры. Найбольш спрыяльнай глебай для гэтага стала пазакласная работа.
Подробнее..

Да камунікацыі праз гульню

11.12.2018
Адносіны з людзьмі завязваюцца і найбольш інтэнсіўна развіваюцца ў дашкольным узросце. Ад таго, як складуцца адносіны дзіцяці ў першым у яго жыцці калектыве (дашкольнай групе), залежыць далейшае асобаснае і сацыяльнае развіццё, а часам і лёс.
Асаблівую важнасць праблема камунікацыйнага развіцця дзяцей набыла сёння. Ні для каго не сакрэт, што лепшы сябар сучаснага дзіцяці – гэта тэлевізар ці камп’ютар, а любімы занятак – прагляд мультфільмаў ці камп’ютарныя гульні. Дзеці сталі менш узаемадзейнічаць не толькі з дарослымі, але і адно з адным.
Подробнее..

У гармоніі з прыродай

11.12.2018
Фарміраванне экалагічнай культуры ў школьнікаў займае важнае месца ў выхаваўчай рабоце. Найбольш эфектыўнымі метадамі экалагічнага выхавання з’яўляюцца тыя, што дазваляюць арганізаваць непасрэдны кантакт вучняў з прыроднымі аб’ектамі: паходы і экскурсіі, працоўныя дэсанты і развіццёвыя гульні.
Подробнее..

Разважаем разам – пішам асобна

11.12.2018
Сённяшні выпускнік школы павінен разбірацца не толькі ў пытаннях асабістага жыцця, але і грамадскага, арыентавацца ў падзеях, якія адбываюцца ў свеце. Грамадазнаўства арыентавана на тое, каб дапамагчы старшакласнікам засвоіць карціну свету і вызначыць месца чалавека ў ім, зразумець асноўныя тэндэнцыі развіцця сучаснага грамадства і дзяржавы.
Подробнее..