Педагогический опыт

Як разгаварыць маўклівага вучня?

14.11.2018
Зносіны на замежнай мове – неад’емная частка сучаснага жыцця. Навучанне замежнай мове прадугледжвае фарміраванне камунікатыўнай кампетэнцыі, сутнасць якой заключаецца ў здольнасці і гатоўнасці ажыццяўляць іншамоўныя зносіны з носьбітамі мовы.
Агульнавядома, што навучыцца плаванню можна толькі плаваючы, навучыцца чытанню – чытаючы, а навучыцца іншамоўным зносінам можна толькі ў выпадку зносін на замежнай мове.
Подробнее..

Насос з маркоўкі і батарэйка з лімона

14.11.2018
Апошнім часам у школьнікаў зніжаецца інтарэс да фізікі, хіміі і біялогіі. Здавалася б, прыродазнаўчыя навукі павінны быць заўсёды цікавымі. Але ўскладненыя падручнікі і факультатывы, арыентаваныя найперш на высокаматываваных дзяцей, адарванасць вучэбнага матэрыялу ад жыцця і вялікая колькасць тэорыі на ўроку не садзейнічаюць фарміраванню інтарэсу дзяцей да гэтых прадметаў. Такая праблема актуальная не толькі для нашай краіны.
Подробнее..

Каштоўнасць праектнага метаду

14.11.2018
“Чаму?” – гэтае дзіцячае пытанне вельмі часта чуюць дарослыя. Маленькія чамучкі актыўна пазнаюць вялікі і нязведаны свет, даследуюць і эксперыментуюць. Але часам дарослыя недаацэньваюць уплыў, які аказваюць на фарміраванне пазнавальнай і эмацыянальна-валявой сферы дзяцей штодзённыя жыццёвыя сітуацыі, людзі, кнігі, прырода, творы мастацтва.
- Вучэбная праграма дашкольнай адукацыі прадугледжвае стварэнне ўмоў для рознабаковага развіцця кожнага выхаванца. Гэта патрабуе ад педагогаў новых уменняў у праектаванні ўласнай адукацыйнай дзейнасці. Метад праектаў з’яўляецца адной з перспектыўных педагагічных тэхналогій, якія забяспечваюць супрацоўніцтва дзяцей і дарослых, асобасна арыентаваны падыход, - расказвае намеснік загадчыка па асноўнай дзейнасці спецыяльнага дзіцячага сада № 19 Брэста С.А.Білая.
Подробнее..

Матывацыю да вывучэння хіміі павысіць пазакласная работа

14.11.2018
Апошнім часам інтарэс школьнікаў да вывучэння хіміі зніжаецца. Калі дзеці абыякавыя да прадмета, вучоба становіцца цяжкім абавязкам. Таму настаўніку неабходна вырашаць шэраг пытанняў: як вучыць з захапленнем? як зрабіць працэс пазнання радасным і творчым? Адказы на гэтыя пытанні можна знайсці пры арганізацыі пазаўрочнай дзейнасці.
Сёння ўжо мала каго задаволяць эпізадычныя пазаўрочныя мерапрыемствы, нават з вялікай колькасцю вучняў. Варта імкнуцца да арганізацыі добра прадуманай сістэмы пазаўрочнай работы па прадмеце, якая ўлічвала б задачы і магчымасці школы, схільнасці дзяцей. Пазаўрочная дзейнасць па хіміі з’яўляецца часткай агульнашкольнай сістэмы пазаўрочных мерапрыемстваў.
Роля пазакласнай работы ў сучаснай адукацыі надзвычай актуальная. Гэтая работа не толькі садзейнічае развіццю пазнавальных інтарэсаў па прадмеце, але і павышае інтарэс да іншых прадметаў. Удзел у пазакласных мерапрыемствах дазваляе падлеткам сцвердзіцца ў асяроддзі равеснікаў, заваяваць аўтарытэт, адчуць сітуацыю поспеху ў пазнавальнай дзейнасці і зацікавіцца ёй. Акрамя таго, удзел у пазакласных мерапрыемствах развівае ў падлеткаў адказнасць за агульную справу і імкненне знайсці сваё месца ў жыцці.
Подробнее..

Мастацтва супрацоўніцтва з сям’ёй

14.11.2018
- Педагогі павінны наладжваць партнёрскія зносіны з сем’ямі і прапаноўваць разнастайныя магчымасці для таго, каб яны актыўна ўдзельнічалі ў адукацыйным працэсе, - гаворыць загадчыца ясляў-сада № 10 Пінска М.С.Чушава. – Сацыяльна-педагагічная дзейнасць нашай дашкольнай установы накіравана на ўмацаванне сацыяльнага супрацоўніцтва і прафесійнага ўзаемадзеяння ў рабоце з бацькамі. Мы працуем над фарміраваннем супольнасці сяброў (дзяцей, мам, татаў і выхавальнікаў), якую ўвасабляем праз арганізацыю педагагічнай лабараторыі “Практыка, арыентаваная на поспех” і сямейнага клуба “Школа любячых бацькоў”, а таксама рэалізацыю сацыяльна-педагагічных праектаў.
Подробнее..

Флэш-фільмы, віктарыны, мультымедыйныя карты…

12.11.2018
Чалавецтва развіваецца ў эпоху постіндустрыяльнага (інфармацыйнага) грамадства. Інфармацыйныя тэхналогіі трывала ўвайшлі ў жыццё і дапамагаюць эфектыўна вырашаць прафесійныя, эканамічныя і многія іншыя праблемы. Каб правільна распарадзіцца тэхнічнымі і інфармацыйнымі магчымасцямі, неабходна валодаць адпаведнымі ведамі, якія дазваляюць арыентавацца ў інфармацыйнай прасторы.
Выкарыстанне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у школе актывізуе пазнавальную і мысліцельную дзейнасць вучняў на розных уроках. За час педагагічнай работы я назапасіла пэўны вопыт практычнага прымянення ІКТ па гісторыі, прычым не толькі на вучэбных занятках, але і ў пазакласнай дзейнасці.
Подробнее..

Выхоўваць праз традыцыі і добрыя справы продкаў

12.11.2018
Для чалавека вельмі важна не толькі дыхаць родным паветрам, любавацца цёплым сонейкам, але і адчуваць сябе часцінкай Радзімы, яе гісторыі і культуры, традыцый продкаў. Народная мудрасць сведчыць: “Калі не ведаеш, адкуль прыйшоў, то не ведаеш, куды пойдзеш”.
7 гадоў назад у нашай школе з’явілася ідэя стварыць этнаграфічны музей. Чаму менавіта этнаграфічны? Хацелася, каб сучасныя дзеці даведаліся пра жыццё, побыт, культурныя традыцыі свайго народа, клапаціліся пра лёс нацыянальнай культуры, роднай мовы. А ў беларускага народа надзвычай багатая духоўная спадчына. Ды і працоўны вопыт многіх пакаленняў уражвае. Выхаванне праз традыцыі і добрыя справы продкаў – важны складнік адукацыйнага працэсу.
Подробнее..