Педагогический опыт

Сям’я асаблівага дзіцяці – не свет абмежаванняў, а свет магчымасцей

26.11.2018
Ніхто не можа застацца абыякавым да дзіцяці з цяжкімі парушэннямі развіцця. Але ў кожнага з нас яны выклікаюць розныя пачуцці. Гэта нядзіўна, бо да нядаўняга часу лічылі, што такіх дзяцей нельга навучаць. Даволі часта бацькам прапаноўвалі аддаць асаблівае дзіця ў дом-інтэрнат. Сёння сітуацыя змянілася.
Нягледзячы на ​​мноства форм навучання і выхавання асаблівых дзяцей, сем’і, якія іх выхоўваюць, сутыкаюцца з цяжкасцямі ў вырашэнні педагагічных і сацыяльна-псіхалагічных праблем. Гэта звязана з недахопам у бацькоў медыцынскіх і педагагічных ведаў пра захворванне дзіцяці, адсутнасцю адэкватнай ацэнкі сваіх сіл і магчымасцей дзіцяці, частым неразуменнем з боку іншых людзей. У выніку страчваецца вера ў сябе і сваё дзіця. Самастойна змяніць такую сітуацыю многія сем’і не здольныя. Таму ў дзейнасці любой установы адукацыі, дзе навучаюцца і выхоўваюцца асаблівыя дзеці, важна развіваць цеснае супрацоўніцтва спецыялістаў з бацькамі, выкарыстоўваць актыўныя формы работы па ўзаемадзеянні з сем’ямі, удасканальваць сістэму комплекснага псіхолага-педагагічнага суправаджэння.
Подробнее..

Палескі куток у школьным музеі

26.11.2018
З чым бы ні параўноўвалі Палессе, ніводнае з гэтых параўнанняў не дае поўнага ўяўлення пра яго. Сусветную вядомасць гэтаму краю прынесла яго некранутая прырода. Часткай яе з даўніх часін сталі і самі палешукі, “людзі на балоце’’. Палешукамі лічацца і жыхары вёскі Любань Лунінецкага раёна. Пра гісторыю краю расказвае краязнаўчы музей у Любанскай сярэдняй школе, створаны ў 1987 годзе.
Подробнее..

Ад творчай актыўнасці да пазнавальнай самастойнасці

26.11.2018
Творчая актыўнасць і пазнавальная самастойнасць – нязменныя ўмовы асобаснага развіцця. Пакуль чалавек неабыякавы да навакольнага свету, ён рухаецца наперад. На гэтым шляху важны і асоба настаўніка, і вучнёўскі калектыў.
Інтэлектуальным і творчым асяроддзем для адораных вучняў у нашай школе з’яўляюцца профільныя класы і групы па інтарэсах. Аб’яднаныя агульнай мэтай і арыентаваныя на вынік, юныя філолагі імкнуцца разважаць і даследаваць, лепш засвойваюць матэрыял і атрымліваюць ад работы задавальненне.
Подробнее..

Школьны двор – тэрыторыя радасці

26.11.2018
Школа – наш агульны дом, які мы любім і жадаем бачыць прыгожым не толькі ўнутры, але і звонку. Прыгажосць школьнай тэрыторыі дазваляе настроіцца на добры лад і атрымаць зарад радаснага настрою.
Навучыць бачыць прыгажосць вакол сябе ў рамках урока цяжка. Але калі штодзень вучняў сустракае ўтульны і незвычайны школьны дворык, аформлены ўласнымі рукамі, то гэта ўжо іншая справа. Вядомы педагог В.А.Сухамлінскі пісаў: “Калі дзіця ўклала частку сваёй душы ў працу і знайшло ў ёй асабістую радасць, яно ўжо не зможа стаць злым, нядобрым чалавекам”.
Подробнее..

Звуки-«человечки», рифмованные правила, лингвистические сказки…

26.11.2018
Как научить ребёнка грамотно писать? Каковы способы усвоения орфографии в начальной школе? Существуют ли резервы совершенствования орфографических навыков учащихся? Такие вопросы встают перед каждым учителем, стремящимся добиться орфографической грамотности у своих воспитанников. Исследования показывают, что у детей, пришедших в 5 класс, процент выделения орфограмм колеблется от 30% до 50%. Следовательно, в обучении русскому языку пропущен начальный этап, на котором бы учащиеся самостоятельно искали и выделяли орфограммы.
Подробнее..

Мультымедыйныя прэзентацыі на ўроках матэматыкі

26.11.2018
Сучасныя тэхналогіі трывала ўвайшлі ў наша жыццё. Камп’ютар стаў незаменным памочнікам настаўніка на ўроку. З 2008 года працую над тэмай для самаадукацыі “Выкарыстанне ІКТ на ўроках матэматыкі”. За час работы ў гэтым кірунку сабрала вялікую калекцыю лічбавых адукацыйных рэсурсаў і правяла шмат заняткаў розных тыпаў з прымяненнем ІКТ (у тым ліку ў рамках раённых конкурсаў) і майстар-класаў для калег.
Подробнее..

Матэматыка ў інтэрактыўным фармаце

26.11.2018
Асабісты вопыт правядзення ўрокаў з выкарыстаннем інтэрактыўнай дошкі дазваляе сцвярджаць, што гэты сродак навучання павышае ў дзяцей вучэбную матывацыю, падтрымлівае інтарэс да прадмета, стварае абстаноўку, якая стымулюе дапытлівасць школьнікаў, робіць адукацыйны працэс жывым і наглядным.
Подробнее..