Педагогический опыт

Крыніца радасці і шчасця

26.11.2018
У сучасным грамадстве запатрабаваны творчыя асобы з нестандартным поглядам на вырашэнне розных праблем. Узнікаюць новыя спецыяльнасці, звязаныя з творчасцю: дызайнер, праграміст, мадэльер і інш.
У школе выкладаюцца прадметы, якія прадугледжваюць знаёмства вучняў з рознымі відамі творчасці. Развіваць творчыя здольнасці дзяцей пачынаю з першых школьных дзён на асабістым прыкладзе. Па-першае, нестандартна афармляю класны куток у выглядзе малюнка з любімага дзіцячага мультфільма “Маша і мядзведзь” і куток “Пачытайка”, дзе за прачытаную кнігу дзеці атрымліваюць папяровую морквінку і “садзяць” яе ў агарод Машы. Па-другое, пры падрыхтоўцы свят удзяляю вялікую ўвагу афармленню памяшкання і з’яўляюся актыўным удзельнікам такіх свят. Па-трэцяе, прымаю актыўны ўдзел у розных конкурсах.
Подробнее..

Урок – факультатыў: забяспечыць тэхналагічную пераемнасць

26.11.2018
З адукацыйнага пункта погляду вельмі важна, каб настаўнік ведаў, як і ў якім аб’ёме вучні засвоілі вучэбны матэрыял. Без зваротнай сувязі нельга дасягнуць поспеху ў педагогіцы.
Дыдактычныя мнагамерныя інструменты схематызуюць аб’екты і з’явы, якія вывучаюцца на ўроках. Выкарыстанне гэтых інструментаў забяспечвае актыўную пазнавальную дзейнасць вучняў і індывідуальны падыход да кожнага з іх. Акрамя таго, інструменты з’яўляюцца для дзяцей своеасаблівай шпаргалкай, якая дазваляе засвойваць, памятаць і ўзнаўляць асноўны вучэбны матэрыял.
Подробнее..

Прыклад для калег і вучняў

26.11.2018
Звычайная вясковая сярэдняя школа, 53 вучні. Хтосьці скажа, што ў ёй магчымасцей менш, чым у гарадскіх дзяцей. Але жыццё паказвае: хто хоча працаваць, абавязкова знойдзе сілы і магчымасці.
Настаўніца абслуговай працы вышэйшай катэгорыі Лідзія Барысаўна Некрашэвіч працуе ў Ланской сярэдняй школе Маларыцкага раёна больш за 22 гады. Педагог карыстаецца заслужанай павагай у калег і аднавяскоўцаў. Працу настаўніцы працягваюць вучні і шануюць іх удзячныя бацькі.
Лідзія Барысаўна выкладае прадмет на даволі высокім узроўні. Сакрэт поспеху тоіцца ў цэласнай і сістэмнай рабоце, якая ўключае аналітычную дзейнасць і скрупулёзнае планаванне. Настаўніца працуе такім чынам, каб урокі, факультатыўныя і гуртковыя заняткі, удзел у выставах і іншых мерапрыемствах сталі для кожнага вучня сапраўдным адкрыццём, надоўга запомніліся і пабудзілі да далейшай плённай дзейнасці.
Подробнее..

Русский язык и литература для особенных детей

26.11.2018
Учитель, начинающий работать в интегрированных классах, должен чётко представлять свои профессиональные задачи, главная из которых заключается в максимальной коррекции отклонений в развитии детей.
Подробнее..

Марыла быць артысткай – стала настаўніцай

26.11.2018
Педагогі летні час праводзяць па-рознаму. Здавалася б, гэта самы зручны момант адпачыць, набрацца новых сіл. З такой думкай катэгарычна не згодна настаўніца гісторыі і грамадазнаўства вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі І.І.Сацюк з Маларыцкай раённай гімназіі. Ірына Іванаўна лічыць, што лета – вельмі важны і адказны перыяд у падрыхтоўцы да новага навучальнага года.
Настаўніца выкарыстоўвае вольны час для таго, каб ліквідаваць “белыя плямы” ў педагагічнай рабоце: дапрацоўвае тэставыя заданні, дыдактычны і раздатачны матэрыял, назапашвае матэрыял для пазакласных мерапрыемстваў і інфармацыйных класных гадзін, пераглядае каляндарнае планаванне, папаўняе ўласную метадычную бібліятэку. Такі падыход для І.І.Сацюк, трохразовага лаўрэата прэміі Брэсцкага аблвыканкама, лаўрэата прэміі спецыяльнага прэзідэнцкага фонду, стаў ужо традыцыйным. Ён штогод дае добрыя вынікі: перамогі вучняў на алімпіядах па гісторыі, грамадазнаўстве і прававых ведах. Так, за апошнія 4 гады выхаванцы Ірыны Іванаўны былі ўзнагароджаны 7 дыпломамі рознай вартасці і адным пахвальным водзывам на абласных і 2 дыпломамі на заключных этапах рэспубліканскай прадметнай алімпіяды. Пад кіраўніцтвам І.І.Сацюк гімназісты праводзяць і даследчую работу, па выніках якой неаднаразова станавіліся пераможцамі раённых і абласных навукова-практычных канферэнцый.
Подробнее..

Як разгаварыць маўклівага вучня?

14.11.2018
Зносіны на замежнай мове – неад’емная частка сучаснага жыцця. Навучанне замежнай мове прадугледжвае фарміраванне камунікатыўнай кампетэнцыі, сутнасць якой заключаецца ў здольнасці і гатоўнасці ажыццяўляць іншамоўныя зносіны з носьбітамі мовы.
Агульнавядома, што навучыцца плаванню можна толькі плаваючы, навучыцца чытанню – чытаючы, а навучыцца іншамоўным зносінам можна толькі ў выпадку зносін на замежнай мове.
Подробнее..

Насос з маркоўкі і батарэйка з лімона

14.11.2018
Апошнім часам у школьнікаў зніжаецца інтарэс да фізікі, хіміі і біялогіі. Здавалася б, прыродазнаўчыя навукі павінны быць заўсёды цікавымі. Але ўскладненыя падручнікі і факультатывы, арыентаваныя найперш на высокаматываваных дзяцей, адарванасць вучэбнага матэрыялу ад жыцця і вялікая колькасць тэорыі на ўроку не садзейнічаюць фарміраванню інтарэсу дзяцей да гэтых прадметаў. Такая праблема актуальная не толькі для нашай краіны.
Подробнее..