Павышаць прафесійнае майстэрства кіраўнікоў школ

22.12.2016
У Брэсцкім абласным інстытуце развіцця адукацыі падвялі вынікі абласнога конкурсу метадычных матэрыялаў “Эфектыўныя заняткі ў сістэме метадычнай работы з кіраўнікамі ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі”. Арганізатарам конкурсу, у якім удзельнічалі 18 раённых (гарадскіх) вучэбна-метадычных фарміраванняў кіраўнікоў школ і іх намеснікаў, выступіў вучэбна-метадычны цэнтр кіраўніцкай дзейнасці ў адукацыі Брэсцкага абласнога ІРА.

- Трансляцыя і прапаганда эфектыўных кіраўніцкіх практык – адзін з прыярытэтных напрамкаў дзейнасці абласнога інстытута развіцця адукацыі, - расказала начальнік вучэбна-метадычнага цэнтра кіраўніцкай дзейнасці ў адукацыі Брэсцкага абласнога ІРА В.Г.Строганава. – Развіццё сістэмы адукацыі ў сучасных дынамічных умовах патрабуе высокага ўзроўню кампетэнтнасці і прафесійнага майстэрства, адпаведных асобасных і дзелавых якасцей кіраўнікоў устаноў. Прыроджаных лідараў і таленавітых кіраўнікоў няшмат. Але добрым кіраўніком можна стаць, абапіраючыся на веды, новыя тэхналогіі, інавацыі і высокую працаздольнасць.

Сёння на Брэстчыне шмат прыкладаў пазітыўнай практыкі ў арганізацыі метадычнай работы з кіраўнікамі. Конкурс накіраваны на павышэнне эфектыўнасці дзейнасці раённых (гарадскіх) вучэбна-метадычных фарміраванняў кіраўнікоў школ, распаўсюджанне інавацыйнага кіраўніцкага вопыту і фарміраванне станоўчага сацыяльнага і прафесійнага іміджу сучасных кіраўнікоў устаноў адукацыі.

Журы пад кіраўніцтвам рэктара Брэсцкага абласнога ІРА Ю.А.Іванова ацэньвала актуальнасць тэматыкі конкурсных матэрыялаў, іх практычную значнасць, інфарматыўнасць, метадычнае забеспячэнне, тэхнічнае суправаджэнне, творчы падыход і мэтазгоднасць формы правядзення заняткаў. 7 лепшых метадычных матэрыялаў былі прэзентаваны ўдзельнікам вучэбна-метадычных фарміраванняў: “Лідарства дырэктара як фактар паспяховасці кіравання калектыўнай дзейнасцю”, “Арганізацыя дзейнасці членаў адміністрацыі па прыняцці кіраўніцкіх рашэнняў”, “Інавацыйныя працэсы як рэсурс развіцця ўстановы адукацыі”, “Павышэнне кампетэнтнасці кіраўнікоў у пытанні атэстацыі педагагічных кадраў”, “Маніторынг якасці адукацыі ва ўстанове агульнай сярэдняй адукацыі з пазіцыі кіраўніцкага падыходу”, “Пра некаторыя пытанні функцыянавання афіцыйных інтэрнэт-сайтаў устаноў адукацыі” і “Магчымасці выкарыстання воблачных тэхналогій у практыцы работы намесніка дырэктара па вучэбнай рабоце”.

Дыпломы пераможцаў з рук намесніка начальніка абласнога ўпраўлення адукацыі І.А.Паповай атрымалі дырэктар сярэдняй школы №9 Кобрына Г.М.Дземідовіч, дырэктар гімназіі Ганцавіч І.У.Бараноўская, дырэктар сярэдняй школы № 3 Пінска А.М.Лабачэўская, дырэктар дзіцячага сада – пачатковай школы № 9 Брэста А.Я.Івашова, дырэктар сярэдняй школы № 7 Баранавіч А.А.Шпакоўская, дырэктар рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій і тэхнічных сродкаў навучання аддзела адукацыі, спорту і турызму Камянецкага райвыканкама У.В.Кунц і намеснік начальніка аддзела адукацыі, спорту і турызму Бярозаўскага райвыканкама А.В.Мінко.

Пераможцы конкурсу лічаць, што сучасны кіраўнік павінен глядзець у будучыню, бачыць праблемы і стратэгічныя прыярытэты развіцця школы, прадбачыць рэальныя вынікі сваёй дзейнасці, праяўляць ініцыятыву, аператыўна рэагаваць на ўсе змены, прымаць адказныя рашэнні, упэўнена весці калектыў за сабой, пастаянна павышаць прафесійную кампетэнтнасць педагогаў, скіроўваць іх да інавацыйных пошукаў, арыентавацца ў ІКТ і інш.

Сяргей ГРЫШКЕВІЧ.