На Брэстчыне падвялі вынікі абласнога конкурсу “Кіраванне сучаснай школай: адзінства, калегіяльнасць, эфектыўнасць”. Арганізатарамі спаборніцтва, фінальны этап якога прайшоў на базе Брэсцкага абласнога ліцэя імя П.М.Машэрава, выступілі абласное ўпраўленне адукацыі і абласны ІРА.
- Сучаснае сацыяльна-эканамічнае развіццё Беларусі патрабуе апераджальнага развіцця адукацыйнай галіны, - расказала начальнік вучэбна-метадычнага цэнтра кіраўніцкай дзейнасці ў адукацыі Брэсцкага абласнога ІРА В.Г.Строганава. – Галоўная задача нацыянальнай сістэмы адукацыі заключаецца ў забеспячэнні яе якасці. У вырашэнні гэтай задачы вядучая роля належыць кіраўнікам школ як менеджарам адукацыі.
Ролю дырэктара ў сучаснай школе цяжка пераацаніць. На ім ляжыць вялікая адказнасць за забеспячэнне якаснай і эфектыўнай работы калектыву, стварэнне і падтрыманне канструктыўнай, дзелавой і творчай атмасферы ў ім. Таму неабходна, абапіраючыся на дасягненні папярэднікаў і ашчадна захоўваючы лепшае ў існуючай практыцы, шукаць і ўкараняць сучасныя эфектыўныя прыклады прафесійнай дзейнасці як педагогаў, так і кіраўнікоў.
Дырэктар – ключавая фігура ў школе. Кампетэнтнасць кіраўніцкай каманды і зладжанасць яе работы з’яўляюцца вызначальным фактарам у забеспячэнні высокіх вынікаў дзейнасці навучальнай установы ў цэлым. Пералік штодзённых спраў сучаснага кіраўніка школы і неабходных кампетэнцый, пэўна, больш шырокі, чым у менеджара іншай сферы дзейнасці. Больш за тое, з цягам часу перад калектывамі школ паўстаюць новыя задачы, узнікаюць сітуацыі, якія даволі часта патрабуюць неардынарных рашэнняў.
Сёння ў полі зроку кіраўнікоў школ знаходзяцца пытанні, якія тычацца арганізацыйнай культуры ўстаноў адукацыі і іх знешніх сувязей, выкарыстання і развіцця чалавечых рэсурсаў і інш. Дырэктар павінен быць сапраўдным лідарам, умець матываваць супрацоўнікаў і весці за сабой.
Абласны конкурс задумваўся як сродак пошуку, вывучэння, прапаганды і папулярызацыі элементаў эфектыўнай кіраўніцкай практыкі ва ўстановах адукацыі Брэстчыны. Перад арганізатарамі спаборніцтва стаяла задача не толькі ў стварэнні ўмоў для прафесійнай самарэалізацыі кіраўнікоў школ, але і ў павышэнні ўзроўню іх прафесійнай кампетэнтнасці. Назапашаны вопыт будзе запатрабаваны ў рабоце з кіраўнікамі адукацыйнай галіны.
У адборачных этапах конкурсу прынялі ўдзел 19 навучальных устаноў. У фінал выйшлі 7.
- У фінальным этапе конкурсу сабраліся адны з лепшых кіраўнікоў школ Брэстчыны, - адзначыла намеснік начальніка абласнога ўпраўлення адукацыі І.В.Чоўжык. – Спаборніцтва паказала, што эфектыўнае кіраванне немагчыма без зладжанай прафесійнай каманды. Конкурсныя работы абапіраюцца на выніковы вопыт устаноў адукацыі па розных напрамках іх дзейнасці. Сапраўдны кіраўнік ніколі не спыняецца на дасягнутым, а заўсёды знаходзіцца ў пошуку дзейсных шляхоў кіравання.
Эфектыўны вопыт работы прэзентавалі прадстаўнікі сярэдняй школы № 16 Пінска (дырэктар Г.В.Тарэлкін), гімназіі № 5 Баранавіч (дырэктар Т.І.Шастак), дзіцячага сада – сярэдняй школы № 4 Кобрына (дырэктар А.В.Фігурына), Мікашэвіцкай гімназіі імя У.І.Нядзведскага Лунінецкага раёна (дырэктар С.П.Высоцкі), Мотальскага дзіцячага сада – сярэдняй школы Іванаўскага раёна (дырэктар Г.Я.Хоміч), сярэдняй школы № 14 імя Я.М.Фаміна Брэста (дырэктар А.П.Ульяніцкая) і гімназіі Белаазёрска Бярозаўскага раёна (дырэктар С.У.Саўко). Кіраўнікі навучальных устаноў гаварылі пра ўлік псіхалагічных фактараў пры ажыццяўленні кантролю за дзейнасцю падначаленых, асаблівасці кіравання прафесійным ростам педагогаў, стварэнне аптымальнай мадэлі адукацыйнай прасторы ВПК “дзіцячы сад – сярэдняя школа”, кіраванне інавацыйнай дзейнасцю, выкарыстанне матрычна-праектнай мадэлі кіравання працэсам стварэння эколага-дружалюбнага адукацыйнага асяроддзя і інш.
Па рашэнні журы пераможцай конкурсу стала гімназія № 5 Баранавіч. Дыпломы ІІ ступені атрымалі дзіцячы сад – сярэдняя школа № 4 Кобрына і гімназія Белаазёрска Бярозаўскага раёна. Дыплом ІІІ ступені дастаўся Мікашэвіцкай гімназіі імя У.І.Нядзведскага Лунінецкага раёна.
- Главная
- Об институте
- Одно окно
- Деятельность
- Обучение в рамках международных договоров
- Научно-методическая деятельность
- Внедрение модели формирования активной гражданской позиции учащихся
- Материалы научно-практических мероприятий
- Международный НП вебинар «Дополнительное образование взрослых: опыт, проблемы, перспективы»
- Россия и Беларусь: международное сотрудничество в сфере дополнительного образования взрослых
- Региональная научно-практическая конференция "Тенденции развития современного образования" 2020г.
- Международный НПС «Взаимодействие семьи и школы: теория и практика»
- Аттестация
- Информатизация
- Дистанционное обучение
- Инновационная и гуманитарная деятельность
- Управление в образовании
- В помощь учителю
- Дошкольное образование
- Начальная школа
- Специальное образование
- Ресурсные центры учреждений специального образования Брестской области
- Областной семинар (19.04.2024)
- Областной семинар (29.03.2022)
- Областной семинар-практикум «Особенности организации образовательного процесса с детьми с тяжёлыми нарушениями речи» (21.04.2021)
- Всемирный день информирования о проблеме аутизма
- Материалы областного онлайн-семинара «Smart–технологии в специальном образовании» (19.03.2021 г.)
- Методическое обеспечение дистанционного обучения детей с ОПФР
- Информационные материалы по вопросам инклюзии детей с инвалидностью
- Фотовыставка «Просто дети в школе» (информационные материалы для проведения в учреждениях общего среднего образования фотовыставки)
- Воспитательная работа
- Память и боль белорусской земли
- Познавательные интернет-ресурсы
- Родительский университет
- Идеологическое и гражданско-патриотическое воспитание
- Правовое воспитание и воспитание культуры безопасной жизнедеятельности
- Здоровый образ жизни и профилактика детских аддикций
- Социально-педагогическая и психологическая работа
- Экономическое воспитание
- Шестой школьный день
- Дополнительное образование детей и молодежи
- Взаимодействие семьи и школы
- Взаимодействие с БПЦ
- Классный руководитель
- Оздоровление
- Эффективный опыт педагогической практики
- Конкурсы
- Поликультурное воспитание
- Повышение квалификации
- Расписание занятий повышения квалификации
- План повышения квалификации
- Повышение квалификации в дистанционной форме
- План мероприятий дополнительного образования
- Анкета входной диагностики слушателей повышения квалификации
- Итоговое анкетирование слушателей очного ПК (или ОК)
- Итоговое анкетирование слушателей дистанционного ПК
- Анкета оценки удовлетворенности заказчика
- Профильное обучение
- Олимпиады
- Работа с одаренными детьми
- Изучение качества образования
- Библиотека
- Конкурсы
- Конкурс профессионального мастерства педагогических работников «Учитель года Республики Беларусь»
- Республиканский фестиваль «Педагогический дебют»
- Олимпиада по информационной безопасности
- Международный конкурс по информатике "Бобёр"
- Молодой учитель Брестчины
- Областной этап конкурса "С наукой в будущее"
- Областной конкурс "Час Кода"
- Мультимедийный урок
- Эфектыўныя кіраўнікі сучаснай школы
- IT-Граница
- Дистанционный творческий проект: "1812-2012гг. Подвиг. Люди. События"
- Итоги конкурса "АССОРТИ-2018"
- Выставки
- Образовательные интернет-ресурсы для учащихся
- Методические рекомендации для организации самообразовательной деятельности учащихся в удаленной форме
- Фотогалерея
- Сервис
- Платные услуги